۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۰

انتقاد بسیج دانشجویی از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات

انتقاد بسیج دانشجویی از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات

زاهدان - شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم دخالت در انتصابات هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان طی بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قریب به یکسال از روی کار آمدن دولت مردمی جدید می‌گذرد؛ اخباری از عزل و نصب‌هایی در استان به گوش می‌رسد که نه تنها امیدوار کنند نیست بلکه بسیار هشدار دهنده است و باید مورد توجه قرار گیرد که البته دارای چند علت اساسی است که در چند نکته خطاب به مردم فهمیم و مظلوم سیستان و بلوچستان بیان می‌شود.

هرچند موضوع عزل و نصب‌های مدیران میانی توسط استاندار در استان باید مورد رصد دقیق مردم، جوانان و نمایندگان مردم قرار گیرد و اما این موضوع نباید به گونه‌ای باشد که عده‌ای به دنبال سهم خواهی در این دولت باشند.

به عنوان نمونه دخالت برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب‌هایی همچون مدیران آموزش و پرورش و… نه تنها از جنس دغدغه رفع مشکلات مردم استان نبوده و نیست بلکه به طور واضح فشارها به جهت لابی گری و سهم خواهی است که خلاف اصل ۵۷ قانون اساسی است و صریحاً استقلال قوا را نقض می‌کند.

موضوعی که اگر به آن توجه نشود و مسئولین اجرایی زیر بار همچنین عزل و نصب‌هایی بروند که بعضاً رفته اند، استان را بیش از بیش دچار سهم خواهی ها و آلودگی‌ها خواهد کرد و روند پیشرفت و توسعه‌ای در استان بشدت کند خواهد شد.

امیدواریم در سیستان و بلوچستان هیچ نگاه جناحی، جغرافیایی و طایفه‌ای در انتصابات لحاظ نشود و اصل شایسته سالاری مورد توجه قرار گیرد.

در پایان بسیج دانشجویی استان بر خود لازم می‌دارد ضمن احترام، همواره خود را پرسشگر و مطالبه گر مسئولین استانی بداند و معتقد است شفافیت راهگشای بسیاری از بحران‌های استان از جمله اینگونه دخالت‌ها بوده و تکرار چنین سهم خواهی هایی در آینده از طریق قانونی و با ذکر نام جهت اطلاع مردم پیگیری خواهد شد.

کد خبر 5468644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha